המונח דורבן בעקב מוכר יותר לספורטאים, מלצרים, נשים בהריון או כל אוכלוסיה אחרת הנמצאת בקבוצת הסיכון ואובחנה בבעיה. אני מתמחה שנים רבות במתן טיפול בדורבן בעקב למגוון רחב של מטופלים.

אם גם אתם נחשפתם פעם ראשונה למינוח הזה, ראשית כדאי שנבין מה זה דורבן בעקב הרגל ומי האוכלוסייה הנמצאת בקבוצת הסיכון. לאחר מכן נבדוק כיצד ניתן לטפל בבעיה על מנת להקל על הכאבים המלווים אותה.

מהו דורבן בעקב?

דורבן בעקב הוא בליטה קטנה בעצם העקב שיוצרת כאבים רבים וגורמת ליציבה לא נכונה בזמן ההליכה. הבליטה נוצרת כתוצאה מעומס רב על כף הרגל. עומס זה יכול להיגרם ממספר גורמים המפורטים בקבוצות הסיכון.

אז, מי נמצא בקבוצת הסיכון?

  1. ספורטאים שדורכים הרבה מאד על כף הרגל במשך היום כדוגמת אצנים ואתלטי
  2. אנשים הנועלים נעליים לא מתאימות – למשל אלה הנועלים נעליים עם סוליה דקה מדי, נעלי עקב או נעליים גבוהות הגורמות תוך כדי ההליכה להתכווצות של גיד אכילס וליצירת חיכוך בעקב.
  3. אנשים בעלי כף רגל שהיא או שטוחה מדי או קשתית מידי – בשני המקרים בזמן ההליכה כף הרגל לא בולמת את הזעזועים החלים עליה וכתוצאה מכף נגרמים כאבים.
  4. אנשים שעומדים רוב שעות היום – עמידה ארוכה ללא תזוזה יוצרת לחץ קבוע על כפות הרגליים.
  5. נשים בעלות משקל עודף (קורה הרבה אצל נשים בהריון); עקב המשקל נוצר עומס על מפרקי הרגליים.

איך אפשר לאבחן את הבעיה?

לפני שניגש לבדיקה מקצועית ניתן לזהות שני סימנים יחסית ברורים: הסימן הראשון הוא שאחרי מנוחה ארוכה (כמו שינה בלילה) הכאב מחמיר עם הצעדים הראשונים אותם אנו הולכים. הסימן השני הוא שכאשר לוחצים על נקודות בעקב קיימת רגישות וכאב בנגיעה. במידה וזיהינו את שני הסימנים האלה מומלץ ללכת להיבדק.

דרכי טיפול בדורבן בעקב

כמו בהרבה בעיות אחרות, קיים מגוון רחב של טיפולים הכוללים טיפול תרופתי של תרופות אנטי דלקתיות ולעתים גם הזרקה של סטרואידים לעקב. בנוסף קיים טיפול בפיזיותרפיה, טיפול על ידי קרח בזמן שקיימת התפרצות דלקתית בעקב ומנוחה. בחלק מהמקרים, כשכל טיפול אחר לא עזר והאדם סובל מכאבים חמורים, יש לשקול את הצורך בניתוח .

טיפול נוסף וייחודי הוא טיפול בגלי הלם (גלי הלם מאפשר דורבן בעקב טיפול טבעי והשיטה מוכחת ויעילה במיוחד) שיכול לבטל את הצורך בלקיחת סטרואידים ולעתים אף מבטל את הצורך בניתוח בעקב. גם התאמה של נעלים מיוחדות או מדרס מותאם לרגל יכולים לעזור ולפתור את הבעיה.

לסיכום, כאבים הנובעים מדורבן בעקב הם לא נעימים ולעתים לוקח זמן רב עד שמזהים את הבעיה ומטפלים בה. יחד עם זאת חשוב לזכור כי ברוב המקרים הבעיה ניתנת לטיפול יחסית מהר ואין טעם לסבול.

יש לי מאות סיפורי הצלחה של מטופלים שמנעו מעצמם שנים של כאב וניתוחים רק בסדרת טיפולים אחת של טיפול בדורבן בעקב הרגל.
אני מזמינה אותך לאבחון ראשוני חינם אצלי בקליניקה. התקשר/י אלי: 053-4916670 (שירי)
(התחייבות להצלחה!)