בתחום האורתופדיה ישנה חשיבות רבה בהשגת שלושה יעדים כאשר עולה בעיה מסויימת – טיפול בכאבים, שיפור טווחי תנועה וכוח שריר ומניעת הישנות התופעה. אחת האופציות היותר יעילות לשיפור כל שלושת המישורים היא טיפול בגלי הלם.

כיצד השיטה עובדת? ולמי היא מתאימה? להלן כל המידע.

טיפול בגלי הלם – איך זה עובד בעצם?

לאנרגיה ישנם גלגולים רבים, אחד מהם הוא האנרגיה האקוסטית שבה ניתן להשתמש לצרכי ריפוי מגוונים. טיפול בגלי הלם כולל שימוש במכשיר ייעודי שפולט את אותה אנרגיה אקוסטית בתדרים משתנים, שנקבעים בהתאם לסוג הבעיה ועומק הרקמה. גלי ההלם חודרים את העור והרקמות הרכות ומגיעים עד לרקמות השריר-שלד (שרירים, עצמות, גידים וכלי הדם שתומכים בהם) וגורמים להאצת תהליכי הריפוי.

הטיפול בשיטת גלי ההלם תורם ליצירת כלי דם חדשים באזורים הפגועים, מה שמשפר את יכולתו של הגוף לפנות תהליכים דלקתיים באופן טבעי. כמו כן, האנרגיה האקוסטית מעודדת יצירת קולגן (חומר בגוף שנוצר בתהליכי הריפוי) ועידוד פירוק של משקעי סידן ברקמות שעברו הסתיידות. השיפור הקליני מסתמן החל מהטיפול הראשון ולאורך זמן ניתן לראות גם ירידה במדדי דם שמעידים על דלקת, ביניהם “פקטור P”.

אנשים רבים שעברו טיפול בגלי הלם מעידים כי מדובר בתהליך שאינו כואב כלל וכלל. הייתי מורידה את זה מאחר והטיפול כן כואב וזה חלק מהעניין אז אי אפשר לכתוב ככה …

הטיפול מבוצע בקליניקות נבחרות שעוסקות בשיקום אורתופדי ומתן טיפולי פיזיותרפיה מתקדמים. למעשה, השיטה כל כך טובה כך שהיא ממומנת ע”י קופות החולים וביטוחי הבריאות הפרטיים. יש החזר מהביטוחים הפרטיים אך ההחזר מהקופות הוא רק למושלם של כללית ורק לחלק של פיזיותרפיה ולא לגלי ההלם…

למי מתאים הטיפול?

טיפול בגלי הלם אינו שמור אך ורק למי שסובל מבעיות אורתופדיות, ולמעשה השיטה מתאימה לטיפול גם בבעיות פנימיות שונות כגון אבנים בכליות, ורב המחקר שמקשר בין השיטה לטיפול במחלות רבות נוספות. אך בכל הקשור לענייננו ניתן לומר כי הטיפול בגלי הלם מתאים למגוון רחב של בעיות אורתופדיות וביניהן בעיות ברכיים, כתפיים, ירכיים, דלקות גידים, הסתיידויות ברקמות ובגידים, דורבן בעקב, מרפק טניס ושיפור בכאבים כרוניים שמקורם עצבי שרירי ולא עצבי (Trigger Points).

חשוב לציין במיוחד את היכולת המצויינת של השיטה לשפר בצורה משמעותית את הסימפטומים והממצאים הקליניים אצל הסובלים מהסתיידויות בגידים. משקעי סידן אלו, כאשר הם שוקעים בגידים, גורמים להתפתחות של דלקות שגורמות לפגיעה בגידים עם תחושות כאב קשות והופעת מגבלה בביצוע תנועות. הטיפול המסורתי בהסתיידויות אלו כולל שימוש בתרופות נוגדות דלקת, סטרואידים ואפילו ניתוח. טיפול בגלי הלם הוכח כמונע את השימוש בכל אלו וככזה המביא לשיפור מיידי בסימפטומים.

ניתן להגיד כי כבר לאחר כ- 5 פגישות בקליניקה התסמינים משתפרים מאוד ואף לעיתים חולפים לחלוטין, כך שהמטופל יכול לחזור לשגרת חייו. שאלו עוד היום את הרופא המטפל שלכם לגבי השיטה, ותחזרו לחיים תקינים ובריאים במהרה.