טיפולי פיזיותרפיה: מרפק, אמה וזרוע

איזורים אלו עובדים בשיתוף ומושפעים אחד מהשני. הפציעות הנפוצות בהם יהיו שחיקתיות הנובעות מעומס חוזרני או מטראומה כמו פציעת ספורט/נפילה וכו'

קצת על אזור המרפק, האמה והזרוע

המרפק הוא מפרק הנפגע מעומסים שונים בחיי היומיום שלנו וכאבים בו הוא מצב שכיח באוכלוסיה של ספורטאים, עובדי כפיים והעובדים בסביבת המחשב. אפילו בהפעלה של כף היד שלנו בתנועות שונות אנחנו משתמשים בשרירים הנמצאים באזור המרפק ומפעילים עליו עומס.

מפרק המרפק בנוי מ 3 עצמות:
עצם הזרוע– ההומרוס (Humerus), עצם החישור– הרדיוס (Radius), עצם הגומד- האולנה (Ulna)
שלושת העצמות יוצרות 3 מפרקים בינהן : Radioulnar ,Radiohumeral, Ulnarhumeral

תנועות המרפק הן פשיטה, כפיפה וסיבוב הנקרא סופינציה ופרונציה שהוא סיבוב של האמה וכף היד כך שכף היד כלפי מעלה (סופינציה- Supination) או כלפי מטה (פרונציה- Pronation).

השרירים האחראים על תנועות אלו כוללים:

שריר התלת ראשי – טרייספס– (Triceps) יחד עם אנקוניאוס (Anconeus) אחראים על פשיטת המרפק

שריר הזרוע הדו ראשי- הבייספס– ( Biceps Brachii) , שריר הזרוע הברכיאליס (Brachialis) ושריר הזרוע והחישור (Brachioradialis) אחראים על כפיפת המרפק.

שריר הגבן- סופינטור (Supinator) ושרירי הכפן המרובע והעגול – פרונטור טרז ופרונטור קוואדרטוס (Pronator Teres & Pronator quadratus) האחראים על התנועה הסיבובית של המפרק (פרונציה/סופינציה).

טיפולי פיזיותרפיה אזור מרפק, אמה וזרוע

לזיזים הבולטים משני הצדדים של עצם הזרוע (Lateral & Medial Epicondyle) מתחברים 2 קבוצות שרירים האחראים על פשיטת וכפיפת שורש כף היד.

כאשר קבוצות שרירים אלו סובלות ממאמץ יתר ושחיקה (Overuse) מתפתחות בגידים שלהם דלקות המוכרות בשם מרפק טניס (Tennis Elbow או Lateral Epicondylitis ) שהיא דלקת גידים של השרירים הפושטים של שורש כף יד ומרפק גולף ( Golf Elbow או Medial Epicondylitis) שהיא דלקת גידים של הכופפים של שורש כף היד.

קיימים מבנים נוספים במרפק עם תפקידים שונים
וגם הם עלולים להנזק.

רצועות המרפק השונות יחד עם הקופסית העוטפת אותו אחראים על ייצוב המפרק ויכולות להיקרע ולהימתח במצבי טראומה שונים ופציעות ספורט, בורסה (אמתחת) הנמצאת בחלקו האחורי של המרפק- Olecranon Bursa העלולה לפתח דלקת (Bursitis) במצבים שונים, עצבים העוברים במקום בדרכם לכף היד (Median, Ulnar, Radial Nerve) ועלולים להינזק בדרכים שונות ולפתח סימפטומים עיצביים (בעיות תחושה, שריפה, נמלול ועוד) וכלי דם.

סוגי הכאבים באיזור המרפק האמה והזרוע

כאבים הנובעים מבעיות שונות במרפק יכולים להיות מטרד ולהוות מגבלה תפקודית. בין הבעיות השכיחות: דלקות של מבנים שונים, קרעים ומתיחות של גידים ורצועות, שברים ופריקות, שינויים ניווניים ושחיקה, בעיות עיצביות, הסתיידויות ודלקות גידים.

כאבים באמה ובזרוע

קובעים טיפול ומפסיקים את הכאב

כאבים ובעיות במרפק יכולים להיפטר במספר טיפולים ממוקד של פיזיותרפיה בשילוב גלי הלם. אל תהפכו את הבעיה לכרונית מאחר ויש פתרון יעיל מאוד שיפתור אתכם מהמגבלה והכאבים. יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים לצלצל עוד היום ואשמח לתת לכם ייעוץ טלפוני ללא התחייבות 

 053-4916670 שירי צ'רבוננקו אילוז

    לקוחות ממליצים

    מטופלים מספרים על חווית הטיפול שעברו בקליניקה:

    טיפול בדלקת גידים ביד

    טיפול בגלי הלם ופיזיותרפיה למרפק טניס

    מאמרים ומידע נוסף על כאבים באזור המרפק, האמה והזרוע

    • פריקת מרפק

    פריקת מרפק

    מה זה? פריקת מרפק (dislocation) הוא מצב בו מופעל כוח חיצוני גדול על המרפק כך שהעצמות זזות ממקומן האנטומי הטבעי וישנו עיוות של המרפק. בחלק מהמקרים העצמות חוזרות לבד למקומן ובמקרים אחרים צריך להחזיר אותן למקום ע”י רדוקציה (שחזור) שנעשת ע”י אורטופד. בפגיעה כזו, גם הרצועות במרפק נפגעות (נמתחות או [...]

    חלוקת אזורי הכאב

    בחרו באיזור המתאים לאיזור הכאב שלכם וצפו בכל סוגי הטיפולים המוצעים.