יותר יותר רואים שימוש בגליל מוקצף בטיפולים, בחנויות ובאימונים שונים אז מה זה בעצם ולמה זה משמש? גליל מוקצף הוא גליל קשיח עם או בלי בליטות שונות על המשטח שלו והוא מגיע במספר גדלים שונים. השימוש העיקרי של הגליל הוא עיסוי עצמי של נקודות טריגר, שרירים תפוסים, שחרור מיופציאלי ואף אימון! השימוש בגליל מאפשר לשרירים חזרה מהירה למתח תקין ופונקציה נורמאלית כלומר, שריר אלסטי, ללא נקודות רגישות כאובות ומוכן לביצוע מלא ותקין של כל פעילות.

הגוף שלנו מלא בנקודות טריגר כל הזמן. חלקן פעילות וחלקן “רדומות”. טריגר פוינט היא נקודה רגישה מאוד למישוש וכשלוחצים עליה יכולה אף להקרין כאב לאיזורים מרוחקים ממנה. כאשר אנו משתמשים בגליל אנחנו מפעילים עליו את לחץ משקל גופנו כנגד השריר המטופל ותוך כדי תנועה מעסים את השריר ועובדים על שרור של הטריגר פוינטס המצויות בו. לעיתים תהיה תחושה של כאב בזמן הביצוע אך הכאב יפחת בהדרגה עם התנועה והאזור ישתחרר.

השימוש בעיסוי עם הגליל מאפשר שחרור מהיר יותר של השרירים וחזרה מהירה יותר לפעילות. השיטה מתאימה מאוד לספורטאים שמנהלים שגרת אימונים אינטנסיבית ומחפשים התאוששות מהירה יותר על מנת לאפשר שגרת אימונים יעילה ובטוחה.

עוד טכניקה יעילה היא מתיחה של אזורים שונים באמצעות הגליל כמו למשל, מתיחה שאפשר ליצור בגב ובחגורת הכתפיים כששוכבים על הגליל לאורכו כך שכל עמוד השדרה שוכב על הגליל והכתפיים והידיים נפתחות לצדדים לאחור תוך פתיחה של בית החזה. הגליל מאפשר שחרור של האיזור. אם נעים מצד לצד באותו המנח, ניתן ליצור עיסוי גם לזוקפי הגב. ישנן עוד המון תרגילי מתיחה שניתן לבצע באמצעות הגליל ולאפשר הגדלה של טוחי תנועה והגמשה של איזורים תפוסים.

שימוש נוסף בגליל היא חיזוק ואימון שרירים. ניתן לבצע תרגילים שונים באמצעות הגליל ולאמן את שרירי הליבה באופן מוגבר. השימוש בגליל בזמן ביצוע תרגיל חיזוק נעשה בדרך כלל תוך כדי תנועה של הגליל דבר המגרה לפעילות את שרירי הליבה כמייצבים דינאמיים בזמן התרגול. השימוש בגליל מאפשר גיוון בביצוע תרגילים שונים וניתן גם לעבוד איתו בדרגות קושי שונות.

כיום ישנם פיתוחים שונים של רעיון הגליל כמו כדורים בגדלים שונים המיועדים לאיזורים שקשה להגיע אליהם עם הגליל. העבודה עם אביזרים אלו הינה יעילה, פשוטה, נגישה ומאפשרת למשתמש להיות מודע יותר לגופו ולתחזוקתו. שימוש בגליל כחלק מתוכנית טיפול מלאה מאפשרת שיקום יעיל ומהיר יותר של המטופל וחזרה מהירה יותר לפעילות מלאה ותקינה. השימוש בגליל הוא רק חלק מטכניקות הטיפול השונות המוצאות בקליניקה והן מרכיב בתוכנית טיפול מקיפה ומותאמת שהמטופל מקבל.