מתוך סיפורי מטופלים בגלי הלם לאורך השנים:

“קמתי בוקר אחד ולא יכולתי לדרוך על הרגל. כל דריכה הביאה איתה כאב חד וחזק. ניסיתי להמשיך בשגרת יומי ולנסות להתעלם מהבעיה בתקווה שתעבור מעצמה. כך משכתי חודש ועוד חודש. הבעיה החמירה. לאחר חודשיים הגעתי לאורטופד שאיבחן דורבן בכף רגלי. דורבן? מה עושים? הוא הציע מגוון טיפולים ואני המשכתי להתלבט. כך עברו עוד כמה חודשים ופתאום גם הרגל השנייה החלה לכאוב! עוד דורבן? זה כבר מוגזם. החלטתי לגשת לטיפול. כאשר כבר הגעתי לטיפול הבנתי שמצבי לא כל כך טוב וביזבזתי המון זמן לשווא. הרגל הראשונה כבר היתה במצב רע והשנייה הלכה בעקבותייה בעקבות העומס שיצרתי עליה כדי לנסות ולהימנע מלדרוך על הרגל הכואבת. מהר מאוד הבנתי שאני מועמד לניתוח. ניתוח? אין סיכוי. כך גיליתי את הטיפול בגלי הלם.”

”מפעם לפעם אני סובלת מכאבים בכתף ימין. מכיוון שאני ימנית ועובדת מול מחשב במשך שעות רבות אני נוטה להתעלם מהכאב, לוקחת כדור אם זה ממש מציק לי ולרוב תוך שבוע הכאב עובר מעצמו. הפעם האחרונה זה לא עבר מעצמו ורק הלך והחמיר. הגעתי למצב שאני לא ישנה בלילה וגם לא מצליחה להרים את בתי הקטנה על הידיים! הכאב היה בלתי נסבל. הגעתי לאורטופד והוא אמר שיש לי שתי אופציות: או ניתוח או טיפול בגלי הלם”.

רובנו נוטים להזניח מצבים בריאותיים אך חלקנו ממש מגזימים וגובלים בהזנחה של ממש. ישנה חשיבות גבוהה מאוד לטיפול בזמן. כאשר אנו מזניחים בעיה, היא לא רק מחמירה והופכת למסובכת יותר לטיפול, היא מביאה איתה עוד בעיות חדשות. כך למשל בדוגמא עם דורבן העקב. כאשר מזניחים בעיה כמו דורבן העקב ישנם מספר דברים שעלולים לקרות. התפתחות של דורבן ברגל השנייה היא בעיה נפוצה מאחר ואנו מפחיתים בדריכה שלנו מהרגל הכואבת ומעמיסים על הרגל השנייה כפיצוי. עם הזמן העומס המוגבר על הרגל בעצם גורם להיווצרות של דורבן נוסף. פרט לכך, העמסה לא סימטרית על כפות הרגליים עלולה ליצור בעיות ברכיים, ירך, אגן וגב. ולסבך את המצב עוד יותר. אם מושכים את הבעיה זמן רב, היא הופכת לכרונית וקשה יותר לטיפול.

דלקות והסתיידויות גידים בכתף נפוצות מאוד. הכתף הוא מפרק מורכב הכולל מערכת שרירים, גידים ורקמות הצריכות לעבוד בסנכרון על מנת ליצור תנועה נורמאלית במפרק זה. כאשר ישנה בעיה כמו דלקת גידים בכתף ולא מטפלים בה, הדלקת הופכת לכרונית, משפיעה על שרירים סמוכים ומשנה את הביומכניקה של כל הכתף. כידוע, אנחנו יצורים מורכבים והכתף שלנו עובדת בסנכרון עם קומפלקס השכמה והצוואר. אם מזניחים את הכתף ישנה השפעה כוללת על האיזורים הסמוכים והם עלולים להיפגע גם כן.

לכן, ברגע שיש כאב המאותת לנו שמשהו בגופנו אינו כשורה יש לשים לכך לב ולא להתעלם. אם מדובר בבעיה קלה היא תחלוף מעצמה תוך מספר ימים עד שבוע אך אם הבעיה ממשיכה זה אומר שיש לטפל בה! מניעה וטיפול בזמן מקצר את זמן ההחלמה באופן משמעותי וכך ניתן לחזור במהרה לחיים פעילים רגילים.

הטיפול בגלי הלם משפיע בצורה הטובה והמהירה ביותר כאשר הבעיה עדיין בתחילתה. נכון, הייחודיות של הטיפול בגלי הלם היא שהוא יעיל גם במצבים כרוניים ממושכים ואף מונע ניתוחים במצבים קשים ממש. אך אין זה אומר שיש להמשיך ולהזניח את המצב. לכן, פנה עוד היום לייעוץ מקצועי ללא תשלום ואבחן את הבעיה במהרה. יתכן וטיפול בגלי הלם הוא הפתרון.