כאב ברך אחורי – ציסטה על שם בייקר

כאב ברך אחורי – baker’s cysts

כאבים בברכיים הם מצב נפוץ מאוד אך הסיבות לכאבים יכולות להיות מאוד מגוונות ולכן יש צורך באבחון נכון של הבעיה. כאבים בחלקה האחורי של הברך אזור הנקרא popliteal fossa , יכולים גם הם לנבוע ממספר סיבות שונות עליהן נפרט אך קודם כל נבין מעט אנטומיה של הברך.

אנטומיה

האזור האחורי של מפרק הברך הקרוי popliteal fossa מכיל מבנים שונים העלולים לגרום לכאב. אזור זה עשיר בכלי דם ובעצבים מה שהופך אותו לרגיש עוד יותר לפגיעה ולכאב.

שרירים שפועלים באזור יכולים אף הם להינזק מטראומה ישירה או מעומס מצטבר או עומס לא נכון על האזור- שרירים כמו הפופליטאוס   popliteus  ,הגידים של שרירי הירך האחוריים- ההמסטרינג והתאומים- הגסטרוקנמיאוס.

כל אלו הם מבנים הנמצאים בחלקה האחורי של הברך אך ישנם מקרים בו יורגש כאב באזור זה ללא קשר לנזק מקומי אחורי אלא שמדובר בכאב מוקרן מאזור מרוחק כמו הגב התחתון ולכן כה חשוב לבצע אבחנה מבדלת אצל פיזיותרפיסט.

יש לשים לב אם קיים כאב חריף ביותר בברך בחלקה האחורי יש  לשלול קריש דם, מצב העלול לסכן חיים וקורה לאחר ניתוחים, טיסות ומצבים בהם הרגל ללא תנועה הרבה זמן.

מה זה ציסטה על שם בייקר?

היא פתולוגיה של בריחת נוזל תוך מפרקי אל החלל האחורי של הברך תוך הצטברותו בציסטה בולטת הנראת לעין לרוב בחלקה האחורי פנימי של הברך. ניתן לאבחן מצב זה ע"י בדיקב קלינית של פיזיותרפיסט במישוש והדמיות של CT ו MRI .

מה נרגיש וממה baker’s cysts יכול לנבוע?

תהיה רגישות למגע באזור האחורי של הברך ובלחץ ישיר על המקום, כאבים בכיפוף הברך, נפיחות באזור, כאבים בהליכה ובמדרגות ונעילות של הברך.

בייקר ציסט יכול להתרחש כתוצאה מטראומה ישירה על המקום כמו בספורט, אך לרוב אם ישנה נוכחות של פתולוגיה זו היא מבשרת על בעיה נוספת במפרק כמו קרע במניסקוס, osteoarthritis דלקת פרקים ניוונית או דלקת פרקים שגרונית rheumatoid arthritis .

טיפול בציסטה על שם בייקר:

טיפולי פיזיותרפיה מותאמים אישית הן הטיפול היעיל ביותר על מנת לפתור את הבעיה. בטיפולים נשתמש בטכניקות שונות להפחתת כאבים ועירור תהליכי ריפוי בגוף כמו טיפול באולטרסאונד ואלקטרותרפיה, עבודה על טווחי תנועה וחיזוק השרירים הסמוכים בטכניקות ידניות ותרגילים רפואיים מותאמים אישית, טייפינג, דיקור יבש ועוד. כמו כן הטיפול יכלול הדרכה צמודה על ניהול עומסים נכון והדרגתי לאורך השיקום עד למצב בו המטופל יוכל לחזור לפעילות מלאה כולל פעילות ספורטיבית ללא כאבים. טיפולי הפיזיותרפיה מותאמים אישית ושונים מאחד לשני כך שהבעיה מאובחנת ומטופלת מהמקור שלה.

לסיכום, ניתן לטפל בציסטה על שם בייקר במספר טיפולי פיזיותרפיה ממוקדים ולחזור לפעילות מלאה ללא כאבים. יש לכם שאלות נוספות על טיפולי פיזיותרפיה בבייקר ציסט? צלצלו עוד היום לייעוץ ללא התחייבות עם פיזיותרפיסטית מוסמכת ותהיו צעד אחד קדימה אל עבר פתרון הבעיה והחזרה לחיים פעילים.

צלצלו לייעוץ ללא התחייבות עם פיזיותרפיסטית מוסמכת .
053-4916670 שירי צ'רבוננקו אילוז.

טיפולי פיזיותרפיה המתאימים לטיפול בכאב ברך אחורי – ציסטה על שם בייקר:

טיפול בדיקור יבש

טיפול באמצעות מחטים המוחדרות לנקודות טריגר לשחרור שרירים תפוסים והפחתת כאבים.

טיפול בטייפינג וקיניזיוטייפינג

טיפול המבוסס על חבישות באמצעות “מדבקות” המונחות על הגוף להגדלת טווחי תנועה ועוד.

טיפול באלקטרותרפיה

שימוש במכשירים שונים המפיקים זרמים חשמליים לצורך ריפוי והפחתת כאבים.

טיפולים מנואליים

טיפולים ידניים כמו עיסוי של רקמה רכה (שריר, גיד, פסיה), מתיחות של שרירים, מניפולציות ועוד.

ארגונומיה

שיפור סביבתו היומיומית של המטופל למזעור הנזקים משימוש בחפצים שאינם מותאמים לגוף האדם.

תרגילים רפואיים

תרגילים בדרגות קושי שונות, המותאמים ספציפי לבעיה, ליכולת המטופל ומשתנים על פי התקדמותו.

קבעו תור לטיפולי פיזיותרפיה

לקבלת ייעוץ מפיזיותרפיסטית מוסמכת על הבעיה שלכם, התקשרו עוד היום:
שירי: 053-4916670

שאלות ותשובות

שאלות ותשובות בנושא כאב ברך אחורי – ציסטה על שם בייקר:

תמיד עדיף לנסות קודם כל טיפול פיזיותרפי שמרני לפני האופציה הניתוחית ממספר סיבות אך העיקריות הן אחוזי הצלחה גבוהים מאוד לטיפול שמרני והימנעות מסיבוכים שעלולים להתרחש כתוצאה מניתוח. כמובן שאם מדובר על כאב מאוד חריף וחסרים נוירולוגיים יש לשלול בעיה של קרעים בכלי דם, קרישי דם ומצבי חירום אחרים שיכולים להגיע לניתוח.

כן! הטיפול מותאם באופן אישי למטופל, לפעילותו ולמטרותיו, אם זה להצליח להתכופף ולהרים את הנכד או לחזור לספורט. החזרה לפעילות הינה הדרגתית ומותאמת למצב המטופל בכל שלב בשיקום שלו.

לסיכום, הטיפול השמרני בבייקר ציסט הכולל פיזיותרפיה הוא פשוט ועם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד כך שמומלץ לנסות אותו לפני פנייה לאופציה הניתוחית שכוללת בתוכה סיכונים מיותרים. רוצים לדעת עוד? מוזמנים לצלצל אלי ישירות ואשמח לייעץ לכם.

עדיין לא מצאת תשובה לשאלה שלך בעמוד הטיפול?
אשמח לקבל את שאלתך בטופס:

    מוצרים לרכישה

    מוצרים שיכולים לעניין אותך הקשורים לכאב ברך אחורי – ציסטה על שם בייקר

    מאמרים ומידע נוסף על כאב ברך אחורי – ציסטה על שם בייקר

    חלוקת אזורי הכאב

    בחרו באיזור המתאים לאיזור הכאב שלכם וצפו בכל סוגי הטיפולים המוצעים.