כאב ברך קידמי – פטלו פמורלי

מה זה תסמונת הכאב הפטלו פמורלי?

תסמונת כאב פטלופמורלית מתייחסת לפתולוגיה בקדמת הברך שמקורה במספר מבנים שנפגעו או יצאו מאיזון. בעצם מדובר בכאב במפרק המתקיים בין עצם הפיקה לעצם הפמור.

לעצם הפיקה יש מספר תפקידים בברך: היא משמשת כסוג של "גלגלת" –pulley כך שהיא מונעת מהגיד של שריר הארבע ראשי להתחכך בפמור ומעבירה את הכוח של השריר למרכז ולגיד הפיקה ומשם לעצם הטיביה ובכך עוזרת בתנועת פשיטת הברך.

הפיקה נעה במסלול מסויים על גבי עצם הפמור בירך וכל סטייה ממסלולה עלולה ליצור בעיה וכאב. מצבים של חוסר איזון בשרירים או עומס יתר על הברך עלול לגרות את הרקמות הסובבות את הפיקה וליצור עומס על המפרק הפטלופמורלי.

מהן הסיבות לסמונת הכאב הפטלו פמורלי?

יכולות להיות מספר סיבות להופעת הבעיה אך העיקריות ביותר הן, טראומה ישירה, שימוש יתר ועומס מוגבר על האזור ופגיעה במסלול התקין של הפיקה. סיבות אלו יעוררו מצב של גירוי יתר ברקמות הנמצאות באזור ו/או ישירות על המפרק הפטלופמורלי.

מנח לא תקין בגפה התחתונה כמו genu varusvalgus עלול ליצור עומסים באזור וגם חולשה של שריר הראבע ראשי ובעיקר ה VMO יכולים להביא לכאב פטלו פמורלי.

טיפול בתסמונת הכאב הפטלו פמורלי

טיפולי פיזיותרפיה מותאמים אישית הם הטיפול המועדף והיעיל ביותר לתסמונת הכאב הפטלופמורלי ובסיום מספר טיפולים הכאב יפחת והתפקוד של הברך יחזור במלואה גם בפעילות יומיומית וגם בפעילות ספורטיבית.
הטיפולים יכללו טכניקות שונות שיובילו בסופו של דבר להחזרת הפיקה למסלולה התקין ולאיזון של  הכוחות הפועלים בברך ע"י חיזוק שרירים חלשים, הארכת שרירים מקוצרים, תרגול פרופיוספטיבי , taping , הפחתת כאבים ועוד. שימוש בתרופות אנטי דלקתיות NSAIDs)) ללא מרשם וקומפרסים של קרח (לא יותר מעשר דקות ולא ישירות על העור) יכול להקל על הסימפטומים.

לסיכום, תסמונת הכאב הפטלו פמורלי היא מצב שכיח ומקור לכאבי ברכיים אצל רבים. מצב זה יוצר מגבלה תפקודית גם בתפקודים יומיומיים בסיסיים וגם ספורטיביים. אין טעם למשוך את הבעיה ולהפוך אותה לכרונית, במספר טיפולי פיזיותרפיה מותאמים אישית ובליווי צמוד ניתן לפתור את המגבלה.

פנו עוד היום לייעוץ ללא התחייבות עם פיזיותרפיסטית מוסמכת ותחזירו לעצמכם את הבטחון בגופכם כך שתוכלו לבצע כל פעילות שתחפצו בה.
053-4916670 שירי צ'רבוננקו אילוז.

טיפולי פיזיותרפיה המתאימים לטיפול בכאב ברך קידמי – פטלו פמורלי:

טיפול בדיקור יבש

טיפול באמצעות מחטים המוחדרות לנקודות טריגר לשחרור שרירים תפוסים והפחתת כאבים.

טיפול בטייפינג וקיניזיוטייפינג

טיפול המבוסס על חבישות באמצעות “מדבקות” המונחות על הגוף להגדלת טווחי תנועה ועוד.

טיפול באלקטרותרפיה

שימוש במכשירים שונים המפיקים זרמים חשמליים לצורך ריפוי והפחתת כאבים.

טיפולים מנואליים

טיפולים ידניים כמו עיסוי של רקמה רכה (שריר, גיד, פסיה), מתיחות של שרירים, מניפולציות ועוד.

ארגונומיה

שיפור סביבתו היומיומית של המטופל למזעור הנזקים משימוש בחפצים שאינם מותאמים לגוף האדם.

תרגילים רפואיים

תרגילים בדרגות קושי שונות, המותאמים ספציפי לבעיה, ליכולת המטופל ומשתנים על פי התקדמותו.

קבעו תור לטיפולי פיזיותרפיה

לקבלת ייעוץ מפיזיותרפיסטית מוסמכת על הבעיה שלכם, התקשרו עוד היום:
שירי: 053-4916670

שאלות ותשובות

שאלות ותשובות בנושא כאב ברך קידמי – פטלו פמורלי:

התלונות העיקריות הן כאבים בקדמת הברך לאחר ישיבה ממושכת, קפיצה, ריצה, מדרגות, נוקשות בברך ולעיתים גם תחושת חיכוך-קרפטציות crepitation

האבחון מתבצע על פי הסיפור הקליני ותלונות המטופל, בדיקות הדמיה כמו רנטגן ן MRI לבדיקת הרקמות שניזוקו. כמו כן, אצל הפיזיותרפיסט יבדקו השרירים הסובבים את הברך, הטווחים ומישוש הרקמות באזור.

עדיין לא מצאת תשובה לשאלה שלך בעמוד הטיפול?
אשמח לקבל את שאלתך בטופס:

    מוצרים לרכישה

    מוצרים שיכולים לעניין אותך הקשורים לכאב ברך קידמי – פטלו פמורלי

    מאמרים ומידע נוסף על כאב ברך קידמי – פטלו פמורלי

    חלוקת אזורי הכאב

    בחרו באיזור המתאים לאיזור הכאב שלכם וצפו בכל סוגי הטיפולים המוצעים.