דלקת בגיד ביד – מרפק טניס/ מרפק גולף

מה זה דלקת גידים ביד מרפק טניס/ מרפק גולף?

דלקת גידים ביד או בשתי הידיים היא מקרה נפוץ מאוד ויכולות להיות לכך סיבות רבות. איפה ביד? הדלקת יכולה להתפתח בכל איזור שיש בו גידים ועובר עומס גדול מידי אך במאמר זה נתמקד בדלקת בגידים במרפק.

דלקת גידים במרפק יכולה להיות בשני אזורים מרכזים- בחלק החיצוני במרפק ואז זה נקרא "מרפק טניס" ובחלק הפנימי של המרפק ואז זה נקרא "מרפק גולף". ישנם מקרים שישנה דלקת בגיד התלת ראשי (ה triceps) ואז הכאב מתרכז בחלקו האחורי של המרפק. אלו הם המקרים הנפוצים אך כמובן שיכולה להתפתח דלקת בכל גיד של שריר באזור הזרוע והאמה מעומסים שונים שהם עוברים.

הדלקת המתפתחת בגיד גורמת בו לשינויים ניווניים ואף מיקרו קרעים בסיבי הגיד אם היא ממושכת ולא מטופלת כראוי.

הסיבות לדלקת גידים ביד /מרפק טניס/ מרפק גולף

בשני המקרים (מרפק טניס או מרפק גולף) הבעיה מתפתחת מעומס מוגבר על המקום למשל בעקבות אימון לא נכון בחדר הכושר אם מבחינת טכניקת האימון והאחיזה בכף היד ואם בגלל מדרג עומס לא נכון למשל עלייה מהירה מידי בתדירות אימונים או עליה מהירה מידי במשקלים שעובדים איתם.

גורם תורם נוסף ומשמעותי הוא עבודה מול מחשב. אוכלוסייה העובדת המון שעות מול מחשב, ללא הפסקות או כאשר עמדת העבודה (השולחן) אינה מותאמת נכון מבחינה ארגונומית , כל אלו יכולים לגרום לבעיות אלו. כמובן שגם העוסקים בעבודות פיזיות או עבודה עם כלי עבודה מסויימים (אפילו כל נגינה) יכולים לסבול מתופעות אלו.

טיפול

טיפול בדלקת גידים ביד/מרפק טניס/מרפק גולף, יהיה במספר מישורים יחד על מנת לפתור את הבעיה עד תומה. הטיפול היעיל ביותר כיום לבעיות מהסוג הזה הוא שילוב של גלי הלם יחד עם פיזיותרפיה מותאמת אישית.

גלי ההלם עובדים על התהליך הדלקתי במקום- מזרימים המון דם לאזור (מאחר ולגידים אספקת דם נמוכה ולכן יכולת ריפוי איטית), "מנקים" את הגידים אם יש עליהם הסתיידויות ויוצרים שפעול של תהליכים בגוף על מנת שהגוף יתחיל לעבוד על האזור- מאחר ויש לדלקת גידים נטייה "להיתקע" ולא להגיב לתרופות או זריקות של חומרים אנטי דלקתיים.

במקביל, הטיפול הפיזיותרפי משלים את גלי ההלם בכך שמטפל בשרירים מסביב וכמובן אלו הקשורים לגידים המודלקים על מנת להחזיר טווחי תנועה וכוח שריר ובנוסף מענה לגבי טכניקות אימון נכונות (כדי שהבעיה לא תחזור שוב) וטכניקות עבודה נכונה מול מחשב (ארגונומיה). שילוב של גלי הלם ופיזיותרפיה יתן מענה מקיף ומלא לבעיה כך שהיא תיפטר מן השורש.

לסיכום, דלקת גידים ביד/מרפק טניס/מרפק גולף יכולים להיות בעיה מטרידה המגבילה את התפקוד היומיומי והספורטיבי התקין שלכם. ניתן לפתור את הבעיה במספר טיפולים של גלי הלם בשילוב פיזיותרפיה ממוקדת על מנת לחזור לתפקוד מלא.

רוצים לשמוע עוד פרטים? צלצלו עוד היום לייעוץ ללא התחייבות עם פיזיותרפיסטית מוסמכת ותהיו צעד אחד קדימה אל עבר הפתרון של הבעיה.
053-4916670 שירי צ'רבוננקו אילוז

טיפולי פיזיותרפיה המתאימים לטיפול בדלקת בגיד ביד – מרפק טניס/ מרפק גולף:

טיפול בגלי הלם

שימוש במכשיר טיפולי עוצמתי המיועד לזרז תהליכי ריפוי בבעיות אורטופדיות נפוצות בגופנו.

טיפול בדיקור יבש

טיפול באמצעות מחטים המוחדרות לנקודות טריגר לשחרור שרירים תפוסים והפחתת כאבים.

טיפול בטייפינג וקיניזיוטייפינג

טיפול המבוסס על חבישות באמצעות “מדבקות” המונחות על הגוף להגדלת טווחי תנועה ועוד.

טיפול באלקטרותרפיה

שימוש במכשירים שונים המפיקים זרמים חשמליים לצורך ריפוי והפחתת כאבים.

טיפולים מנואליים

טיפולים ידניים כמו עיסוי של רקמה רכה (שריר, גיד, פסיה), מתיחות של שרירים, מניפולציות ועוד.

ארגונומיה

שיפור סביבתו היומיומית של המטופל למזעור הנזקים משימוש בחפצים שאינם מותאמים לגוף האדם.

תרגילים רפואיים

תרגילים בדרגות קושי שונות, המותאמים ספציפי לבעיה, ליכולת המטופל ומשתנים על פי התקדמותו.

קבעו תור לטיפול בגלי הלם

פיזיותרפיה בשילוב גלי הלם יפתרו את הבעיה ויחזירו אתכם לפעילות מלאה תוך מספר טיפולים בודדים. רוצים לשמוע עוד? צלצלו עכשיו והתחילו בפתרון של הבעיה: 053-4916670

שאלות ותשובות

שאלות ותשובות בנושא דלקת בגיד ביד – מרפק טניס/ מרפק גולף:

בדלקת גידים במרפק מרגישים כאבים באזור אחז הגידים- קרוב ממש למרפק או בחלקו החיצוני או בפנימי ( הכאב יכול להקרין גם לאורך האמה) . כאבים הנובעים מדלקת בגיד ביד יתרחשו בעיקר בתנועות מסויימות כמו הרמת משקלים כמו שקית קניות, חפץ או אפילו כוס הקפה שלכם ולעיתים רק באימון מסויים או עבודה עם עכבר.

במקרים חמורים יותר הכאב יכול להיות גם במנוחה לאורך כל שעות היום ואף בלילה.

בדלקות גידים באזורים אחרים למשל בדלקת גידים בשורש כף היד מרגישים כאבים בבסיס כף היד עם או בלי הקרנות לאזור האצבעות ולעיתים אף הרדמות או תחושת נמלול של כף היד והאצבעות.

במקרים מסויימים נטילת כדור אנטי דלקתי יכול לעזור לתקופה מסויימת ולקטין את התהליך הדלקתי ובמקרים אחרים לא יעזור כלל. אך יש להבין, הדלקת המתפתחת היא תהליך טבעי של הגוף כחלק מהריפוי שלו וכתגובה לעומסים המוגזמים. לכן, אם מפחיתים את הדלקת ע"י הכדור וממשיכים להעמיס, מעמיקים את הבעיה ומתעלמים מסימני הגוף לאותת לנו שיש להוריד עומסים. כך שבטווח הארוך זהו טיפול שאינו יעיל אם הוא מגיע ללא טיפול משלים כמו פיזיותרפיה ושינוי בתוכנית האימון עד להחלמה של המקום.

דלקת גידים יכולה להיות מצב מאוד לא נעים עקב המגבלה שנוצרת אם בפעילות ספורטיבית ואם ברמה היומיומית בפעולות פשוטות ובמקרים חריפים יותר גם במנוחה. אך עם זאת, זהו מצב מאוד שכיח ובעיקר פתיר עם ההכוונה והטיפול הנכונים. טיפולי פיזיותרפיה בשילוב גלי הלם מאפשרים החלמה מלאה ועם תוצאות לטווח ארוך כולל חזרה מלאה לפעילות שלפני הפציעה ואף יותר מאחר וחלק מתהליך השיקום הוא חיזוק ספיציפי של האזור בהתאם לצרכים של המטופל. סובלים ממרפק טניס/גולף? אל תהססו לצלצל לייעוץ.

עדיין לא מצאת תשובה לשאלה שלך בעמוד הטיפול?
אשמח לקבל את שאלתך בטופס:

    לקוחות כותבים

    אחרי פריקת המרפק שעברתי חיפשתי הכוונה מקצועית שתעזור לי לחזור לתפקוד כמה שיותר מהר, איזה כיף שמצאתי את שירי!
    מאוד מקצועית עם מאגר עצום של תרגילים, קשובה ונותנת הרגשה נעימה במהלך הטיפול (וגם ביעוץ טלפוני).
    ולא פחות חשוב יודעת להרגיע איפה שהרבה מצליחים בעיקר להלחיץ.
    ממליץ בחום!!

    גיא מיטרני

    מוצרים לרכישה

    מוצרים שיכולים לעניין אותך הקשורים לדלקת בגיד ביד – מרפק טניס/ מרפק גולף

    מאמרים ומידע נוסף על דלקת בגיד ביד – מרפק טניס/ מרפק גולף

    • פריקת מרפק

    פריקת מרפק

    מה זה? פריקת מרפק (dislocation) הוא מצב בו מופעל כוח חיצוני גדול על המרפק כך שהעצמות זזות ממקומן האנטומי הטבעי וישנו עיוות של המרפק. בחלק מהמקרים העצמות חוזרות לבד למקומן ובמקרים [...]

    חלוקת אזורי הכאב

    בחרו באיזור המתאים לאיזור הכאב שלכם וצפו בכל סוגי הטיפולים המוצעים.